Varga Edit

Varga Edit Follow

🇭🇺🇬🇧* Dollmaker, teacher, travel-lover * Waldorf dolls* Demo dolls for babywearing, breastfeeding, etc.* Tutorials for dollmaking* Courses in Hungary

520 Followers  1,976 Follow

Share Share Share

Születőben... 💕😍🥰 szeretem!
A készítésének folyamata megtalálható a Gledita Kreatív Füzetek csecsemőbabákról szóló fejezetében és az oktatóvideóban: http://Gledita.hu/keszitscsecsemobabat vagy az Instagram Bioban.
#gledita #gleditacreative #készítscsecsemőbabát #készitscsecsemőbabát #gleditatutorial #gleditaoktatoanyag #oktatóvideó
A nyár örömei közé tartozik a lekvár főzés! Most sárgabarackból készült, édesítőszerrel, nem túl édesre:
A gyümölcsöt leforráztuk, 1-1,5 percig forró vízben. Lehúztuk a héját és kimagoztuk. Cukor helyett 1:4 arányú, 0 kalóriás,  természetes alapú, eritritol és sztívia tartalmú édesítőszerből kg-onként 4 dkg-ot hozzákevertem. Betettem a hűtőbe egy napra és másnap főztem ki, így szép, világos lett a színe. Forrón, kifertőtlenített 3,5 dl-es üvegekbe töltöttem, és a tetejére két celofán közé tettem egy kis nátrium benzoátot, biztos, ami biztos... Így nem megy a gyümölcsbe...
Tetejét rátekertem, majd pár percre megfordítottam az üvegeket. Ezután ment a száraz dunsztba, sok takaró közé, hogy szép lassan hűljön ki...
Imádjuk... nyami! #befőzés #sárgabaracklekvár
Szabadságon voltam... 😎 Két hét alatt autóztam 4000 km-t, bejártam a hegyeket és a tengert, sétáltam 50 km-t, megmásztam 110 emeletet (a telefonom nyilvántartása szerint 😂😜). Hazaértem, frissen és “kipihenten”, készen az új kihívásokra!
Már bele is kezdtem egy új baba készítésébe. 45 cm magas kis játék csecsemő lesz... 🥰😊 #gledita #gleditacreative #gleditababa #játékbaba
Eljött az utolsó napunk, lassan vége a nyaralásnak. Ma délelőtt a Pulai Aquariumban voltunk ( lásd az előző, videó posztot...), délután még egy utolsót strandoltunk.
Most, így visszatekintve, bár csodálatos helyek, tájak, élmények várják a Horvátországba látogató turistákat, várakozáson felüli a drágaság. Már rég nem igaz, hogy olcsóbb, mint egy otthoni nyaralás...Az étel és ital minimum  2-3-szorosa a magyarországinak, ha étteremben, vagy más vendéglátó helyen vásárol az ember. Még a nagyobb élelmiszer boltokban is legalább másfélszer annyiba kerül az élelmiszer, mint otthon. Érdemes feltankolt készletekkel érkezni! Mi előre megfőzött és lefagyasztott ennivalót hoztunk, de itt is vettünk tésztát és kész szószt, amit nem sok idő ráfordítással asztalra lehetett varázsolni. Az itallal ugyanaz a helyzet. Ami igényünk van a nyaralás napjaira, víz, sör, üdítő, érdemes lehetőség szerint otthon megvenni... hűtőtáskában a strandra is le lehet vinni...
Kellemes nyaralást kívánok! #horvátország #croatia #pola #pula #nyaraláshorváthországban
Ha Pulában jártok, ne hagyjátok ki az Aquariumot, nagyon klassz! Mi ma voltunk, mert esősen indult a reggel, és nem akartunk délelőtt szabadtéri programot. Ezt a kis videót néhány ott készült fotóból szerkesztettem. Fogadjátok szeretettel! 😊💦💙🐙🦑🦐🦞🐠🐟🦈🐡🦂 #pula #pola #polaaquarium
Mai programunk: néhány kötelező kör Pulában (Római Aréna - kívülről, szerintünk nem ért 5000 Ft-ot a belépő, kívülről minden fontosat láttunk... majd várba felsétálva élveztük a város panorámáját. Délután pedig végre lazítás a tengerparton, a Kamenjak félszigeten. Egy szomorúság ért ma. Ellopták a nyugágyunk mellől a 20 éves strandpapucsomat, ami annyi utazásra elkísért már...😢 #pula #pola #croatia #kamenjak #kellegyújpapucs
Ma egy igazi édenkertben jártunk, a Brijuni Nemzeti Parkban. Fél órás hajóút vitt át Fazana faluból a szigetre, ahol anno a nagy vezető, Tito rendezte be a főhadiszállását, és 32 éven át innen irányította a régi Jugoszláviát. A szigeteken több száz éves fák között sétáltunk. Van (volt) komoly szafari park is. Még ókori, római romok is találhatók itt, már ok is felfedezték a hely szépségét... Nagyon érdekes a története, ha érdekel, nézz utána... #brijuni #brijuninationalpark #fazana #tito
Polában fél éjszaka és délelőtt is esett, nem vártunk sok javulást. Az előrejelzést figyelve úgy döntöttünk, hogy az Isztriai félsziget északabbi tájaira látogatunk, hogy jusson nekünk kicsit a nyárból és napsütésből, amire annyira vágytunk...
Először Fazanát, az álmos kis halászfalut kerestük fel, majd egy rövid séta után Rovinj-t céloztuk meg. Mindketten először jártunk itt, de biztosan tudjuk, hogy nem utoljára! Az óváros hangulata, a csodálatos színű tenger és a remek, izgalmas strand teljesen lenyűgözött bennünket.
Az utcákat járva rábukkantunk egy magyar festőművész Győrfi András aprócska műtermére és galériájára, ahol egy jót beszélgettünk az 55 éves művésszel. Ő 7 éve él Rovinjban, Budapesten és olykor Spanyolországban. Képei nagyon érdekesek, igazi fantáziavilágba repítenek. Nagy hatással volt ránk ez a találkozás...! #fazana #rovinj #croatia  #horvátország #gyorfiandras
Irány a tenger! 😀💙💚🌝💦🥰#hurranyaralunk
Romániai kirándulásunk folytatódott. Nagy élményekben volt ma is részünk. Végigmentünk a Transzfogarasi úton, majd meglátogattuk a Törcsvári “Drakula” kastélyt (aminek azonban nem sok köze volt anno Drakulahoz, csupán jó marketing fogás... 🙄😀😂) #romania #transfogaras #törcsvárikastély
Romániában kirándulunk. Jövendőbelim, lányom és sógornőm; felkerekedtünk, hogy felkeressünk néhány gyönyörű helyet...
Vajdahunyad vára, Transzalpin út, sóbánya, Árgyasudvarhely, Traszfogarasi út... #romania